City break Malmo-Copenhaga, ziua I

– partea intai –

Voiam sa plec undeva in mini-vacanta de Rusalii si pentru ca nu aveam o destinatie anume in minte m-am uitat pe ofertele Wizzair. Malmo mi-a atras atentia din prima, cu toate ca nu stiam prea multe despre acest orasel suedez. Am cautat informatii prin blogosfera, mi-a placut ceea ce am gasit la Mihai Jurca, mi-am facut planul si am zburat sa-mi construiesc imperiul.

(asa scrie pe tricoul meu: I’m building my empire.)

Malmo, Sweden

Am avut un zbor linistit care a durat 2 ore si 15 minute. Din Malmo am traversat podul Oresund cu trenul si am ajuns in Copenhaga. Am ales sa stau 2 nopti in Copenhaga si o noapte in Malmo, sa ma bucur cat de mult pot de 2 tari frumoase in acelasi weekend.

Trebuie sa recunosc ca Podul Oresund a fost factorul determinant pentru alegerea locatiei, abia asteptam sa trec prin tunelul subacvatic care leaga cele doua tari. Podul Oresund face legatura intre Suedia si Danemarca si are 8 km lungime. Trenul pleaca din Malmo catre Copenhaga, trece pe acest pod, intra apoi intr-un tunel subacvatic si iese pe insula Peberholm, insula artificiala construita special pentru acest traseu. In doar 20 de minute am trecut dintr-o tara in alta si nici nu mi-am dat seama cand s-a intamplat asta. Magnific.

Biletele de tren (Oresundstag) se cumpara in gara, de la tonomatele rosii, si trebuie sa aveti mare grija ce bifati acolo. Malmo – Kopenhamn. Sa nu faceti ca mine!! Eu am setat Malmo – Kastrup/Kopenhamn(F+L) si am aflat abia in tren, uitandu-ma pe harta cu statiile ca trebuia sa merg doar pana la aeroportul din Copenhaga (Lufthavnsboulevarden 6, 2770 Kastrup, Denmark), conform biletului meu.

Podul Oresund
Podul Oresund – Insula Peberholm

In Copenhaga m-am cazat la Hotel Jorgensen. L-am ales pentru pretul micut si locatia centrala, insa nu-l recomand nimanui. Afara e vopsit gardul, inauntru e leopardul. Baia este la subsol, si tot la subsol sunt si vestiarele….imi era absolut groaza sa cobor pana acolo. In schimb, am avut noroc cu niste colege de camera foarte dragute si sociabile. Acesta este marele avantaj al calatoriei de unul singur si cazare in camera comuna: socializezi, te imprietenesti cu oameni frumosi, deschisi la minte si liberi, de la care ai intotdeauna cate ceva de invatat.

Pentru ca Jorgensen ma primea abia la ora 15, iar eu am ajuns in Copenhaga undeva in jurul orei 11-11.30 am intrat sa vizitez Carlsberg Glyptotek.

Muzeul de Arta NY Carlsberg Glyptotek, Copenhaga

NY Carlsberg Glyptotek este un muzeu de arta construit in anul 1888, atunci cand fiul fondatorului fabricii de bere Carlsberg a donat colectia sa de arta statului danez.

Carlsberg Glyptotek este aproape de Gara Centrala, in spatele Gradinii Tivoli. Acesta este unul din motivele pentru care am ales sa-l vizitez atunci, inainte de a ma caza.

Aici m-a intampinat o frumoasa domnita ….

Welcome to Carlsberg Glyptotek

si am avut ocazia sa vad cateva opere de arta minunate, printre care:

Mother Denmark – Elisabeth Jerichau-Baumann (1819 – 1881)

Mother Denmark - Elisabeth Jerichau-Baumann (1819 - 1881)
Mother Denmark – Elisabeth Jerichau-Baumann (1819 – 1881)

The interior of the Colosseum in Rome – Fritz Petzholdt (1805 – 1838)

The interior of the Colosseum in Rome - Fritz Petzholdt (1805 - 1838)

Insula Capri – Christen Kobke ( 1810 – 1848)

Insula Capri - Christen Kobke ( 1810 - 1848)

Vedere din Castelul Frederiksborg – P.C. Skovgaard (1817 – 1875)

Carlsberg Glyptotek are o frumoasa gradina interioara si o cupola impresionanta. Este deschis de marti pana duminica de la ora 11 la 18, doar joia au deschis pana seara tarziu (ora 22). Un bilet costa 95 de coroane, iar in fiecare marti intrarea este libera.