Despre oameni si curieri…

Din pacate, ne schimbam din rau in mai rau, in tot mai rau si din ce in ce mai rau.

Primavara lui 2017 – Faceam reclamatie la… Urgent Cargus. Primisem un sms in care eram informata ca am fost cautata pentru livrarea unui colet. Pai… cum cautata ca… nu ma sunase nimeni (la telefon). Am sunat la nr. de telefon de la care am primit sms-ul si s-a intamplat sa fie chiar numarul de telefon al curierului (nu aveam de unde sa stiu), care cica sunase la interfon si cum nu a raspuns nimeni a plecat. Dar s-a intamplat sa fie om de bun caracter si interes si sa rezolvam in aceeasi zi.

Toamna lui 2020 – Din nou situatie imposibila cu aceeasi firma de curierat. Nerezolvata nici acum si cel mai probabil nu se va rezolva, pentru ca inclusiv expeditorul a vorbit la Cargus si nu vor si nu vor si nu se poate si nu se poate. Si punct. Asadar,… pam pam:

Mama asteapta un colet important. O suna curierul vineri in jurul pranzului si cum nu era acasa in momentul acela, il roaga sa revina in cursul zilei de luni. Ok. Dar… surpriza, luni primeste un sms in care este anuntata ca trebuie sa mearga la sediul lor din Ilfov pentru ridicarea coletului. Say whaaaat? Evident ca m-am implicat eu si am sunat la firma de curierat si aparent, curierul a iesit de 2 ori la livrare cu coletul mamei, respectiv si joi si vineri, si nu mai poate iesi la livrare coletul respectiv. Cica asa este politica lor. Mda. In plus, care joi? Si, mai exact, ce a facut cand a iesit si joi la livrare, pentru ca… mama nu a primit niciun telefon, niciun aviz si… niciun interfon, in cursul zilei de joi.

Oare ei cunosc politica clientului care plateste transportul unui colet? E simpla: se asteapta la bun-simt si respect din partea prestatorului de servicii de curierat, nu la aroganta, ignorare si minciuni. Spun minciuni pentru ca joi nimeni nu a sunat (telefon, interfon sau usa) si nu a venit cu niciun colet, sa fie clar!!

Ca o paranteza: am o curiozitate. Oare curierii au telefon de serviciu sa sune clientii la care ajung cu coletele? Daca da, de ce nu le folosesc, cum a fost in cazul de mai sus – joi – cand spun ei ca au iesit la livrare, desi nu au nicio dovada in fata mea?

Si iata ca astfel revenim la oameni. Orice business ai avea, orice servicii ai presta, oricat de cunoscut esti pe piata, ai nevoie de oameni. Si, din pacate, am uitat sa fim oameni, nu mai avem bun-simt si educatie, insa avem pretentii din ce in ce mai mari. Daaar, despre omenie si empatie intr-un articol viitor, in curand.

Acum vreau sa va mai povestesc scurt despre un om care presta servicii de curierat. Nu la firma amintita mai sus. Trebuia sa primesc un colet ‘blogosferic’, sa-i spunem asa, si… in ziua cu pricina era doar mama acasa si era intr-o perioada in care foarte greu se deplasa (suferise o operatie de glezna, avea tija, suruburi, piciorul in ghips… tragea de ea cum putea prin casa, ajutata de cadru de mers). Cand mama a deschis usa si omul-curier a vazut-o, a cerut permisiunea sa o ajute, sa intre in casa si sa puna el coletul in congelator. Tin minte si acum: era vorba de o activare la inghetata si m-a sunat apoi mama sa-mi spuna ca a primit coletul si ca baiatul de la curier a fost foarte dragut, a ajutat-o si a bagat cutia direct in congelator. Mi-au dat lacrimile. Asta inseamna omenie, cred eu, si indiferent de functie, statut social s.a. oricine stie sa fie om, oricine are putina empatie si stie sa se poarte, merita sa fie apreciat si are numai de castigat in viata.

Si povesti cu si despre servicii de curierat … cred ca as putea sa fac o categorie noua pe blog si sa tot povestesc numai despre asta. Si de bine, si de rau, ca sa fie echilibru.

Nu uita sa fii om!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *